Bannerad

Friday 19 April 2013

I LOVE YOU

Salam jumaat,

3 perkataaan agung yang sering membuat seseorang berasa ibarat berada diawang-awangan apabila perkataan itu ditujukan khas buatnya, I love you. Bagi pasangan kekasih rasanya perkataan ini sudah selalu diucapkan buat si dia. Sahabat, pernah kah anda terfikir jika mudahnya kita mengucapkan kata cinta kepada seseorang yang belum halal buat kita, apakah nilai cinta sebenar yang ingin diberi buat seseorang yang halal buat kita nanti?

Selagi kita belum bernikah sebaik-baik tempat untuk kita letakkan rasa cinta hanyalah kepada Allah dan Rasul. Kepada Dia lah selayaknya kita berikan cinta. Tukarlah ungkapan cinta kita " Kusemat namamu di taman hatiku, setiap degup jantungku menyebut namamu" kepada "Allah sahaja dihatiku, selagi degup jantung ini tidak berhenti cintaku hanya padaMu Ya Ilahi".

Menzahirkan cinta kepada manusia banyak cubaannya, kita perlu bersedia untuk disakiti dan kecewa. Tetapi apabila kita menzahirkan cinta kepada Allah kita tidak akan kecewa. Hati yang keras akan menjadi tenang, fikiran yang kusut akan menjadi lapang. Itu lah nikmat cinta Ilahi. ^^

Allah lebih mengetahui perihal hambanya. Fitrah manusia memerlukan cinta dalam hidup. Jadi Allah telah mengurniakan kita hati untuk merasai perasaan menyayangi dan mencintai. Tetapi salurlah ke tempat yang betul seperti cinta kepada Allah dan Rasul, ibubapa dan sahabat. Selagi lafaz nikah belum terucap cinta kepada si dia adalah cinta yang masih belum halal buat kita. Jalan yang terbaik, BERNIKAH lah.

Firman Allah yang bermaksud:
" "Katakanlah (wahai Muhammad), jika kamu mencintai Allah, maka ikutlah aku, niscaya Allah mencintaimu dan mengampuni dosa-dosamu." Allah Maha Pengampun dan Maha Penyayang"
(Surah Ali Imran 3:31)

p/s:Seluas-luas langit yang membiru itu, jadikan cintaku padaMu seluas itu. Sedalam-dalam air di lautan, jadikan sedalam itu cintaku padaMu. Setinggi-tinggi menara berkembar KLCC, jadikan cintaku kepadaMu tinggi lagi dari itu. ^^

Wallahua'lam
Wasalam.




No comments:

Post a Comment