Bannerad

Wednesday, 21 August 2013

R4BIA

Salam Ukhuwah..

Panas! panas! Ape yg panas? Bukan kisah Ashraf Muslim kahwin dua, malah kisah yg lebih panas menggelegak lagi. Nak tahu kisah apa? Ianya mengenai kisah banjir. Banjir besar berdarah yg melimpah di bumi Mesir kini. Darah siapa? Darah saudara kita la, saudara seIslam kita. Aii tgk jeke? Taknak tolong? Takda duit? Tak suruh sdekah duit pon, paling tidak sdekah doa jadi la tp klau nk sdekah duit lagi bagus.

(Bermonolog sendiri plak ukhti Shafinas ni)

Bilamana rakyat Mesir bertarung nyawa melawan kekejaman kroni-kroni as-sisi, rakyat Malaysia jugak bertarung malah lebih dasyat iaitu brtarung melawan NAFSU sendiri. Bangun je pagi pernahkah anda merasa bersyukur kerana nyawa masih dibadan dan cukup anggota badan? Sedangkan saudara kita di Mesir dan Palestin sana sering tertanya-tanya setelah bangun tidur apakah keesokan harinya mereka masih lagi bernyawa. Mata kasar mengatakan kita bertuah kerana tidak terbelenggu dengan keadaan yang menggila sebagaimana di Mesir, Syria, Palestin tetapi hakikatnya itu semua hanyalah lakonan dunia kerana realitinya mereka yg syahid di tangan yahudi as sisi sedang menuju ke kampung akhirat dengan riang rianya iaitu kg.SYURGA. Sedangkan kita? Dimanakah kita nanti? Amal dan takwa yang mampu menjawab persoalan itu.

Tidak lupa utk berterima kasih kepada as-sisi kerana dia bukan sahaja membuatkan rakyat Mesir malah seluruh umat alam buana kagum dengan fikrah perjuangan Ikhwanul Muslimin. Tak namanya Islam kalau tak diserang dari segala arah kan? Cepat tadah tangan minta supaya hero2 kita diberi kekuatan untuk menentang kekafiran yahudi2 laknatullah di sana.


Bismillahirahmanirahim.
Ya Allah! Ya Qahhar ! Ya Jabbar ! Ya Muntaqim ! Ya Dzal Jalali wal ikram! Ya Allah! Ya Allah! Ya Allah! bantulah saudara-saudara kami Dr Morsi dan Ikhwanul Muslimin di Mesir dan di semua tempat. Ya Allah! bantulah mereka dan janganlah Engkau membantu musuh melawan mereka.Ya Allah! bantulah mereka dan janganlah Engkau menolong musuh melawan mereka.
Ya Allah! berilah mereka kepakaran membuat senjata untuk menghadapi musuh-musuhMu. Ya Allah! tepatkanlah bidikan Senjata mereka dan kukuhkanlah kaki-kaki mereka serta berilah taufiq-Mu pada setiap langkah mereka. Ya Allah! satukanlah barisan mereka dan kumpulkanlah segala upaya mereka.
Ya Allah! jadikanlah jihad mereka di jalan-Mu dan janganlah haramkan pahala jihad mereka atas kami. Ya Allah! tolonglah kaum muslimin yang terzalimi di Mesir dan semua tempat. Ya Allah! tolonglah Ikwanul Muslimin dan perbaikilah hubungan mereka.
Ya Allah! binasakanlah Para Munafiqin Yang Bersongkol dengan Zionis Israel+ Syiah dan Mustakbirin Amerika goncangkanlah dan hancurkan mereka. Ya Allah! cerai beraikan barisan mereka dan luluh lantakkan kalimat mereka. Ya Allah! janganlah Engkau memberikan kedudukan yang baik bagi mereka di muka bumi ini.
Ya Allah! lemparkanlah rasa takut dalam hati-hati mereka. Ya Allah! hitunglah jumlah mereka, bunuhlah mereka dan jangan sisakan seorang pun dari mereka Ya Allah! Kasihanilah saudara-saudara kami Ya Allah! Perkenankanlah Permintaan Kami, Aamiin Aamiin Aamiin Allahumma Aamiin..
(jangan tanya kenapa as-sisi tdak diletakkan CapsLock krana dia tidak layak dberi penghormatan sedemikian)

By the way ada terbau sesuatu yang harum tak? wanginyaaaa...itu lah bau darah parah Syuhada' di Mesir ^^

p/s: Ikhwanul Muslim akan bangkit semula, lebih kuat dan lebih matang. Yang version Malaysia punya ada tak?? Renung- renungkan ^^



Cinta Hakiki Cinta Ilahi

Salam Ukhuwah..

Pernah tak anda merasakan hati seolah-olah kosong dan sunyi. Walaupun pada zahirnya kita gembira dan ceria namun hati di dalam berasa tandus dan suram seperti langit hitam yg ketiadaan bulan dan bintang. KOSONG. Penyelesaiannya mudah sahaja. Check balik hubungan kita dengan Allah. Dalam mengejar kesibukan dunia dimana Allah di hati kita. Atas? Bawah? Tiada dalam data memori? Allahuakbar..sibuk mana pun kita jgn lupa pada Ar Razzaq Yang Maha Memberi Rezeki. Sedar diri jika Dia tidak meniupkan roh memberi nyawa maka mampukah kita hidup dengan sendirinya? Lalu siapa lah kita untuk mengangkat diri menyombong dengan Allah sedangkan kita hanyalah hambaNya sahaja. Jadual solat pon x lengkap, nak beratib berteleku atas sjadah memohon petunjukNya jangan haraplah kan..

Bila diri kita terasa jauh dariNya, ambil inisiatif dekatkn kembali. Bagaimana? Solatlah, baca kalamNya. Apa guna surat cinta yg Dia turunkan buat hambaNya jika langsung tidak diamalkan malah tidak disentuh! Allahu muhasabah lah diri masing-masing. Dalam diam kita berbuat dosa dalam diam jugalah Allah menegur kita. Tak perasan ke? Tak bukak Al Quran macam mana nak perasan ohooiiii.. Letak status kt fb, tweeter bagai cakap I LOVE ALLAH, I LOVE MUHAMMAD, I LOVE ISLAM. Cakap sayang Allah tapi kenapa buat juga prkara yg Allah murka. Perangai ala-ala iblis laknatullah jugak yg dibuat. DEEP kn?? dh tegur cara baik tak jalan skali skala kena jugak cara kasar. Teguran untuk semua dan untuk diri sendiri terutamanya. Muhasabah, muhasabah dan muhasabah.

p/s: Aku hanyalah hambaNya dan Allah adalah Tuhanku FULLSTOP!