Bannerad

Wednesday, 21 August 2013

Cinta Hakiki Cinta Ilahi

Salam Ukhuwah..

Pernah tak anda merasakan hati seolah-olah kosong dan sunyi. Walaupun pada zahirnya kita gembira dan ceria namun hati di dalam berasa tandus dan suram seperti langit hitam yg ketiadaan bulan dan bintang. KOSONG. Penyelesaiannya mudah sahaja. Check balik hubungan kita dengan Allah. Dalam mengejar kesibukan dunia dimana Allah di hati kita. Atas? Bawah? Tiada dalam data memori? Allahuakbar..sibuk mana pun kita jgn lupa pada Ar Razzaq Yang Maha Memberi Rezeki. Sedar diri jika Dia tidak meniupkan roh memberi nyawa maka mampukah kita hidup dengan sendirinya? Lalu siapa lah kita untuk mengangkat diri menyombong dengan Allah sedangkan kita hanyalah hambaNya sahaja. Jadual solat pon x lengkap, nak beratib berteleku atas sjadah memohon petunjukNya jangan haraplah kan..

Bila diri kita terasa jauh dariNya, ambil inisiatif dekatkn kembali. Bagaimana? Solatlah, baca kalamNya. Apa guna surat cinta yg Dia turunkan buat hambaNya jika langsung tidak diamalkan malah tidak disentuh! Allahu muhasabah lah diri masing-masing. Dalam diam kita berbuat dosa dalam diam jugalah Allah menegur kita. Tak perasan ke? Tak bukak Al Quran macam mana nak perasan ohooiiii.. Letak status kt fb, tweeter bagai cakap I LOVE ALLAH, I LOVE MUHAMMAD, I LOVE ISLAM. Cakap sayang Allah tapi kenapa buat juga prkara yg Allah murka. Perangai ala-ala iblis laknatullah jugak yg dibuat. DEEP kn?? dh tegur cara baik tak jalan skali skala kena jugak cara kasar. Teguran untuk semua dan untuk diri sendiri terutamanya. Muhasabah, muhasabah dan muhasabah.

p/s: Aku hanyalah hambaNya dan Allah adalah Tuhanku FULLSTOP!


No comments:

Post a Comment